.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مذاکرات فشرده احمدی نژاد و سران عضو «نم»

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اساس ساختارهای سازمان ملل در جهت استمرار سلطه و ظلم بنا نهاده شده تصریح کرد: جنبش عدم تعهد براساس احترام و عدالت به حقوق ملت‌ها ایجاد شده و همه اعضا باید با هماهنگی و همکاری یکدیگر تلاش کنند تا ساختارها و نهادهایی در این جنبش ایجاد شود که بتواند موجب فعال‌تر شدن آن گردد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از «تابناک» احمدی‌نژاد در دیدار معاون رئیس‌جمهور کوبا در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران عضو جنبش عدم تعهد در تهران تصریح کرد: جنبش عدم تعهد نهادی است که پایه‌های آن براساس عدالت، محبت و دوستی ملت‌ها بنا نهاده شده و از این رو مورد قبول همه ملت‌ها است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ساختارهای سازمان ملل را کسانی ایجاد کردند که می‌خواستند اقدامات سلطه طلبانه گذشته خود را که از راه‌های نظامی انجام می‌دادند، از طریق ساز و کارهای سیاسی و بین‌المللی دنبال کنند، گفت: اساس تشکیل سازمان ملل برای استمرار سلطه و ظلم در جهان است.

احمدی‌نژاد با اشاره به جایگاه و سابقه کوبا و نقش این کشور در جنبش عدم تعهد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و کوبا با یکدیگر برادر بوده و می‌توانند با همکاری یکدیگر اقدامات مؤثری را در زمینه مناسبات دوجانبه و بین‌المللی به انجام برسانند.

معاون رئیس‌جمهور کوبا نیز در این دیدار با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران بخاطر برگزاری شایسته و موفقیت‌آمیز اجلاس شانزدهم غیرمتعهدها گفت: ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد، مایه امید و دلگرمی ملت‌ها خواهد بود و امروز با توجه به ریاست ایران بر جنبش باید فرصت را مغتنم شمرده و بر مبنای آنچه که در این اجلاس در سند نهایی منتشر می‌شود روابط خود را گسترش دهیم.

دیدار احمدی‌نژاد با وزرای خارجه ارمنستان و بروندی و وزیرکار سومالی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با وزرای خارجه ارمنستان، بروندی و وزیر کار توسعه و جوانان سومالی به طور جداگانه دیدار کرد.

محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار ادوارد نعلبندیان، وزیر امور خارجه ارمنستان در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد با اشاره به همکاری‌های رو به رشد تهران - ایروان و روند مناسب اجرای توافقات میان دو کشور تصریح کرد: سطح همکاری‌ها میان ایران و ارمنستان بسیار خوب است و هیچ محدودیتی برای توسعه روابط میان دو کشور وجود ندارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال ارمنستان، آذربایجان و منطقه قره‌باغ موضعی روشن است، گفت: مطمئناً جمهوری اسلامی ایران نظر دقیق و عادلانه خود را دنبال کرده و سعی در ایجاد تفاهم و حل عادلانه مسایل دارد.

وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: ارمنستان ارزش بالایی برای توافقات و بیانیه این جنبش قائل خواهد بود.

وی همچنین خواستار توسعه روابط مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران شد.

آقای احمدی‌نژاد همچنین در دیدار وزیر امور خارجه بروندی نیز با اشاره به سطح رو به رشد مناسبات دو کشور بر لزوم ارتقاء گسترده میان وزرای خارجه ایران و بروندی در جهت تحکیم روابط تأکید کرد و اظهار داشت: مطمئناً با گسترش همکاری‌ها می‌توانیم اقدامات مهم و تأثیرگذاری را در زمینه‌های مختلف داشته باشیم.وزیر امور خارجه بروندی تصدی ریاست جنبش عدم تعهد از جانب جمهوری اسلامی ایران را موجب ارتقاء جایگاه جنبش عدم تعهد در عرصه بین‌المللی برشمرد.

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار وزیر کار توسعه و جوانان سومالی نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا به طور همه‌جانبه به دولت و ملت سومالی در جهت رشد و توسعه روزافزون این کشور کمک کند.

وزیر کار توسعه و جوانان سومالی نیز در این دیدار از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سومالی تقدیر و خواهان گسترش سطح روابط با ایران شد.

 جنبش عدم تعهد ظرفیتی برای صلح در جهان است

رئیس‌جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در دوره جدید جنبش عدم تعهد اقدامات مؤثر و سازنده‌ای به نفع کشورهای عضو صورت گیرد، گفت: این جنبش ظرفیتی برای پیشبرد صلح و برادری در دنیاست.

 محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار عمر البشیر رئیس‌جمهور سودان روابط تهران - خارطوم را ویژه و رو به گسترش توصیف کرد و اظهار داشت: روابط دو کشور مبتنی بر عقیده و برادری اسلامی است و اگر چه در سطح مطلوبی جریان دارد اما همچنان ظرفیت‌های زیادی در دو کشور وجود دارد که مورد استفاده قرار نگرفته است.

رئیس‌جمهور با اظهار امیدواری برای تعمیق و تحکیم هر چه بیشتر روابط ایران و سودان اظهار داشت: روابط دوجانبه با سرعت خوبی رو به گسترش است و باید از هر فرصتی از جمله ظرفیتی که در حاشیه نشست‌های این چنینی مثل اجلاس جنبش عدم تعهد پیش می‌آید برای برگزاری جلسات دیدار و گفتگو در جهت ارتقاء سطح روابط نهایت استفاده را ببریم.

عمر البشیر رئیس‌جمهور سودان نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از شرکت در اجلاس مهم جنبش عدم تعهد گفت: میهمان‌نوازی گرم از شرکت‌کنندگان در اجلاس باعث ارتقاء سطح برگزاری آن و حرکت سریع‌تر بسوی تحقق اهداف این جنبش شده است.

رئیس‌جمهور سودان با اعلام آمادگی و اشتیاق کشورش برای گسترش همکاری‌ها و روابط با ایران در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: باور ما این است که روابط و همکاری‌های دوجانبه باید همه‌ روزه گسترش یابد، چرا که علاوه بر آنکه دو کشور منافع و دشمنان واحدی دارند که این همگرایی آنان را اقتضاء می‌کند هیچ محدودیتی در مسیر ارتقاء سطح روابط وجود ندارد.

عمر البشیر رئیس جمهور سودان با اشاره به شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی و تحولات آن تصریح کرد: این شرایط تعمیق همکاری‌های ایران و سودان را ضرورت بخشیده و با توجه به اراده سیاسی موجود نزد سران دو کشور به دورنمای روابط تهران – خارطوم بسیار خوش‌بین هستم.

منطقه ما ظرفیت ایجاد تغییر شرایط بین‌المللی را دارد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی تحلیلگران معتقدند منطقه شرق آسیا یا اروپا توان و ظرفیت ایجاد تغییرات در شرایط بین‌المللی را دارند، گفت:‌ برخلاف این تحلیل‌ها معتقدم این منطقه ماست که ظرفیت و پتانسیل ایجاد تغییرات اساسی در شرایط بین‌المللی را دارد.

محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار امیر حسن بن طلال فرستاده ویژه پادشاه اردن با اشاره به اینکه منطقه ما خاستگاه تمدن‌های بزرگ بشری و آفریننده فرهنگ‌های مترقی انسانی است، اظهار داشت: همه انبیاء بزرگ الهی در این منطقه مبعوث شدند و علاوه بر جنبش‌های فرهنگی و انسانی، عمده منافع و ثروت‌های خدادادی دنیا نیز در این منطقه قرار دارد.

رئیس‌جمهور افزود: روشن است که همه مردمی که در منطقه زندگی می‌کنیم با هم برادر بوده، در یک جبهه هستیم و اگر مشکلی هم در ظاهر وجود دارد، مصنوعی بوده و از ناحیه دیگران تحمیل شده است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه غربی‌ها پس از صدها سال برده‌داری و استعمار منطقه، امروز نیز تلاش می‌کند، با روش‌های دیگری تسلط خود را بر منطقه و ملت‌های آن تداوم بخشند، اظهار داشت: آنان دوست ندارند هیچکدام از کشورهای ما پیشرفت کرده و بر منابع و ثروت‌های خود تسلط داشته باشند، چرا که اساساً از منابع و ثروت‌های ما ارتزاق کرده و چاره‌ای ندارند جز آنکه با ایجاد درگیری‌های مصنوعی بین ما تسلط خود را در منطقه تداوم بخشند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه منطقه زندگی ما بلحاظ برخورداری از ثروت‌ها و منابع طبیعی و منابع ارزشمند نیروی انسانی با هیچ‌ کجای دیگر دنیا قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: اگر توان و داشته‌هایمان را روی هم بگذاریم قدرتی بی‌نظیر ایجاد می‌شود و دیگر به هیچ‌کس احتیاجی نخواهیم داشت.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: اگر همه ملت‌های منطقه با هم متحد شوند در همان روز اول عمده مشکلات آنها برطرف شده و به عنوان مثال بلافاصله مشکل فلسطین مرتفع خواهد شد.

رئیس‌جمهور بر لزوم برقراری نشست‌های مشترک و گفتگو بین مردم، اندیشمندان و علمای کشورهای مسلمان تأکید کرد و گفت: ما نه تنها با مسلمانان بلکه با مسیحیان و یهودیان نیز مشکلی نداریم و اختلافات ظاهری صرفاً محملی برای ایجاد فاصله بین ملت‌هاست و سوء استفاده از آن از سوی بدخواهان شده است.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روابط خوب ایران و اردن اظهار داشت: با وجود برخی شیطنت‌ها که می‌خواهند بین ایران و اردن فاصله بیندازند دو کشور روابط خوبی دارند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: مسأله فلسطین باید به نفع مردم این کشور حل و فصل شود و برخی طرح‌ها از جمله جدا کردن بخشی از سرزمین اردن و اسکان دادن فلسطینیان در آن به هیچ وجه به نفع فلسطینیان نیست.

امیر حسن بن طلال فرستاده ویژه پادشاه اردن نیز در این دیدار با تشکر از برنامه‌ریزی مناسب و شایسته جمهوری اسلامی ایران در برگزاری موفق شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد و تقدیر از سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در افتتاحیه این اجلاس گفت: اردن مجدانه از برقراری روند گفتگوها بین کشورهای اسلامی برای تقریب مذاهب اسلامی حمایت می‌کند و خواهان تداوم گفتگوهایی است که از زمان آیت‌الله بروجردی و شیخ شلتوت جریان داشته است تا ملل اسلامی بتوانند اختلافات بین خود را مهار کرده و به سوی آینده‌ای روشن‌تر گام برداند.

فرستاده ویژه پادشاه اردن با سیاسی ارزیابی کردن مواجهه کشورهای غربی با موضوع پرونده هسته‌ای ایران تصریح کرد: اگر بنا به حل و فصل مسایل هسته‌ای کشورهای مختلف است باید به این مسأله به طور یکسان و با نگاهی جامع پرداخته شود و در کنار دیگرانی که در منطقه، انرژی هسته‌ای استفاده می‌کنند، فقط موضوع ایران برجسته نشود.

امیر حسن بن طلال اظهار امیدواری کرد : باید همه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای بین ایران و اردن و دیگر کشورهای منطقه به سرعت گسترش یابد تا به پیشرفت این کشورها کمک کند.

سطح روابط اقتصادی ایران و آفریقای مرکزی باید افزایش یابد

رئیس‌جمهور در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار با فرانکویس بزیزه یانگو ووندار، رئیس‌جمهور آفریقای مرکزی با اشاره به روابط سیاسی دیرینه ایران و آفریقای مرکزی گفت: سطح روابط اقتصادی دو کشور در تراز روابط مطلوب سیاسی آنان نیست و باید هر چه سریع‌تر این فاصله جبران شود.

احمدی‌نژاد روابط دو کشور را تاریخی و کهن توصیف کرد و اظهار داشت: ایران و آفریقای مرکزی دیدگاه‌هایی سازنده و مشابه نسبت به مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی دارند.

رئیس‌جمهور افزود: روابط دیرینه سیاسی و دیدگاه‌های مشترک درباره مسایل بین‌المللی بستر خوبی برای گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور است که تاکنون از آن استفاده لازم نشده است.

دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: با توجه به استعدادها و منابع خدادادی ایران و آمریکای مرکزی باید شرایطی فراهم کنیم تا مردم دو کشور بتوانند از این ظرفیت‌ها مطلع شده و به نحو شایسته‌ای از آنها در جهت پیشرفت و اعتلای یکدیگر بهره ببرند که شرط این موضوع افزایش رفت و آمد بین مردم و مسئولان دو کشور است.

رئیس‌جمهور پیشنهاد داد تا در اولین فرصت نشست مشترک اقتصادی فعالان و مدیران اقتصادی ایران و آفریقای مرکزی برگزار شود و همچنین با اشاره به توانمندی‌ها و دستاوردهای چشمگیر کشورمان در عرصه‌های صنعتی، علمی و فناوری، آمادگی کشورمان برای انتقال این دستاوردها و تجربیات به آفریقای مرکزی را اعلام کرد.

فرانکویس بزیزه یانگو ووندار رئیس‌جمهور آفریقای مرکزی نیز در این دیدار برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ایران را در سطح عالی توصیف کرد و گفت: برگزاری اجلاس با موفقیت به پیش می‌رود و امیدوارم این روند در مسیر تحقق اهداف این جنبش نیز همچنان ادامه یابد.

رئیس‌جمهور آفریقای مرکزی نیز با اشاره به تاریخ طولانی روابط سیاسی ایران و آفریقای مرکزی تصریح کرد: اگر چه تاکنون به شایستگی از این ظرفیت در جهت گسترش روابط دو کشور بهره‌گیری نشده است، اما امروز شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته است که می‌توانیم ساختار و چارچوب همکاری‌های دو جانبه را متحول کنیم و لازم است ارتقاء سطح روابط و گسترش همکاری‌ها را تسریع کنیم.

وی در پایان از همبستگی ملت و کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز خشنودی کرد.

شکوفایی ظرفیت‌های عدم تعهد در گرو همکاری اعضاست

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جنبش عدم تعهد ظرفیت‌های زیادی برای اثرگذاری مثبت و سازنده در تحولات بین‌المللی دارد، گفت: شکوفایی این ظرفیت‌ها در گرو همدلی و همکاری همه کشورهای عضو جنبش است.

احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار با یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجه عمان روابط دو کشور را خوب و صمیمی توصیف کرد و اظهار داشت: هیچ محدودیتی برای گسترش روابط ایران و عمان وجود ندارد و اراده سیاسی سران دو کشور بر گسترش بیش از پیش روابط قرار دارد.

یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجه عمان نیز در این دیدار با تبریک به جمهوری اسلامی ایران به مناسبت برعهده گرفتن ریاست جنبش عدم تعهد و برگزاری شایسته و موفق شانزدهمین اجلاس سران جنبش تصریح کرد: حضور پررنگ کشورهای عضو در این نشست گواه جایگاه والای ایران در عرصه بین‌المللی است.

یوسف بن علوی خاطر نشان کرد: عمان همواره با دیده تحسین به سطح روابط گسترده و پویای خود با جمهوری اسلامی ایران می‌نگرد.

هیچ محدودیتی برای ارتقاء روابط با سریلانکا نداریم

رئیس‌جمهور با مطلوب توصیف کردن سطح روابط ایران و سریلانکا گفت: ایران هیچ محدودیتی برای ارتقاء سطح روابط و گسترش همکاری‌ها با این کشور ندارد.

محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار با ماهیندا راجا پاکسا، رئیس‌جمهور سریلانکا تصریح کرد: بسیار مناسب است کشورهای مستقل مبادلات خود با یکدیگر را با روش تهاتر و یا استفاده از واحدهای پول ملی انجام دهند.

رئیس‌جمهور گفت: استفاده از ارز‌های خارجی در مبادلات تجاری کشورهای مستقل با یکدیگر علاوه بر اینکه باعث خواهد شد، سود گردش این پول‌ها نصیب کشورهای غربی شود، امکانی نیز به آن کشورها می‌دهد تا بر گلوگاه مبادله پول کشورهای مستقل تسلط داشته باشند و از جانب دیگر مبادله تهاتری یا با استفاده از پول ملی به رونق تجارت بین کشورها منتج خواهد شد.

رئیس‌جمهور سریلانکا نیز در این دیدار با تشکر از کمک و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سریلانکا اظهار داشت: سریلانکا با تشکر از برگزاری مطلوب و موفق اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران آمادگی کشورش را برای همکاری و حمایت از جمهوری اسلامی ایران در جهت پیشبرد اهداف برنامه‌های جنبش عدم تعهد اعلام کرد.

  دموکراسی با دخالت بیگانگان به دست نمی آید

رئیس ‌جمهور تأکید کرد: دموکراسی هرگز با دخالت بیگانگان و یا با استفاده از سلاح و کشتار بدست نخواهد آمد، بلکه برای رسیدن به آزادی و دموکراسی باید با تفاهم و همدلی آحاد مردم مشارکت داشته باشند.

 احمدی‌نژاد در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار رئیس‌جمهور اوگاندا با بیان اینکه ملت‌ها حق دارند که آزاد و انتخاب آزاد داشته باشند، گفت: اینکه عده‌ای بخواهند در مسایل داخلی کشورها دخالت و با ارسال اسلحه اقدام به کشتار ملت‌ها کنند، به هیچ‌وجه پسندیده و قابل قبول نیست.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: متأسفانه برخی گروه‌های سیاسی برای دستیابی بر اهداف و منافع خود تلاش می‌کنند و در این جهت مطالبات ملت‌ها را نادیده می‌گیرند.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین در خصوص مسایل سوریه خاطر نشان کرد: باید در جهت کاهش دخالت‌ها در مسایل داخلی سوریه و ایجاد روندی برای شکل‌گیری گفتگوها در این کشور تلاش شود.

رئیس‌ جمهور اوگاندا نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران خواستار گسترش همه جانبه روابط با کشورمان شد.

آمادگی ایران برای کمک به آشتی ملی در فلسطین

رئیس جمهور ایران، مسأله فلسطین را مهمترین و پیچیده‌ترین مسأله پیش روی کشورهای منطقه عنوان کرد و گفت: فلسطین امروز مهمترین مسأله منطقه است که این اهمیت حتی جنبه بین‌المللی نیز پیدا کرده و همه دنیا به نوعی با موضوع درگیر هستند.

محمود احمدی‌نژاد در دیدار محمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطین درحاشیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد با بیان اینکه دیدگاه جمهوری اسلامی درباره مسأله فلسطین از 34 سال پیش همواره به صورت روشن و شفاف و بدون تغییر اعلام شده است، افزود: ما تنها کشوری هستیم که هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناختیم و معتقد بوده و هستیم که آنان اشغالگرانی هستند که با زور در منطقه حضور یافته و فلسطینیان را می‌کشند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در منطقه ریشه ندارند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که فلسطین را متعلق به همه فلسطینیان می‌داند و معتقد است خود مردم این کشور باید سرنوشت‌شان را تعیین کنند و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز همین فکر و دیدگاه را اعلام و از آن دفاع کرده است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ما همه فلسطینیان را دوست داریم و هیچ اختلافی بین گروه‌های مختلف فلسطینی را مطلوب ندانسته و قبول نداریم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به این اصل متعهد و پایبند است که همه گروه‌های فلسطینی باید با هم متحد باشند؛ چرا که در این صورت فرصت‌های آنان برای آزادسازی سرزمین‌شان بسیار بیشتر خواهد بود.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: هرگاه شما و دیگر برادران فلسطینی ما در گروه‌های مختلف آمادگی داشته باشید، در ایران از شما به گرمی استقبال خواهیم کرد تا با یکدیگر به گفتگو نشسته و مقدمات تفاهم و وحدت بین همه فلسطینیان را فراهم کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه استنباط من از رخدادها و تحولات این است که تاریخ ما را نظاره می‌کند، گفت: 65 سال است که فلسطین اشغال شده و ما مسلمانان همواره با یکدیگر درگیر بوده‌ایم؛ باید مسائل را کلان‌تر و با دوراندیشی تحلیل کرد و رسیدن به تفاهم، همدلی و وحدت را مبنای کار قرار داد، چرا که به تنهایی نمی‌توان کاری از پیش برد.

دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: باید بشدت مراقب همه چیز باشیم تا تکرار اشتباهات گذشته باعث نشود که دوباره مجبور به عقب‌نشینی در مقابل خواسته‌های دشمن شویم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: معتقدم، می‌شود شرایط امروز عرصه بین‌المللی را که علیه فلسطینیان و کشورها مستقل است، به نفع آنان تغییر داد؛ ما همه فلسطینیان را دوست داریم و خواهان پیروزی و موفقیت آنها هستیم.

وی افزود: همه فشارها و بداخلاقی‌های دشمنان با جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به حال صرفاً به دلیل حمایت قاطع ایران از آرمان فلسطین و فلسطینیان است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این دیدار با بیان اینکه بسیار خوشحالم از اینکه به ایران سفر کرده‌ام، گفت: خوشحالی بنده از آن جهت است که فرصتی فراهم شده است تا با شما بی‌واسطه و رودررو به گفتگو بنشینم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: با توجه به شرایط منطقه و عرصه بین‌المللی نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا موجودیت فلسطینی خودمان و سرزمین را حفظ و تثبیت کنیم و در این راستا با برادران خود در غزه مشغول گفتگو و مذاکره برای رسیدن به یک طرح سیاسی به منظور تفاهم جمعی و وحدت هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطر نشان کرد: بنده بسیار خوب به ارزش وحدت و آشتی ملی در فلسطین واقف هستم و می‌دانم رژیم صهیونیستی از اختلاف بین فلسطینیان بیش از هر کس دیگری خوشحال شده و نفع می‌برد و از همین‌رو آمادگی کامل‌مان را برای از سرگیری مذاکرات و گفتگوها با برادرانمان در غزه اعلام می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز حتی بسیاری از کسانی که تصورش را نمی‌کردیم، دست از حمایت از فلسطین برداشته‌اند، گفت: باور داریم که ایرانیان مردم و ملت فلسطین را عمیقاً و خالصانه دوست دارند و مجدانه خواهان تداوم روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

باید راه حل سیاسی برای بحران سوریه ارائه شود

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: باید یک راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه ارائه شود و ایران در این راستا با کشورهای مختلف در حال گفتگو و مذاکره است.

آقای احمدی نژاد در دیدار میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد ضمن تأکید بر لزوم کمک کشورهای منطقه برای حل و فصل مسأله سوریه و با اشاره به شرایط حاکم بر این کشور تصریح کرد: باید راهکارهای مختلفی بر مبنای حل و فصل مسئله با رویه‌های سیاسی ارائه شود تا هر چه سریع‌تر طرف‌های درگیر در سوریه یکی از این راهکارها را بپذیرند و بر سر آن تفاهم کنند.

در این دیدار میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان نیز گفت: مؤثرترین اقدام برای حل بحران سوریه این است که اراده‌ای بین دو طرف درگیر ایجاد کنیم تا حاضر شوند برای حفظ میهن و کشور خود از آسیب‌های بیشتر کنار هم به مذاکره نشسته و بر سر راه‌حلی تفاهم کنند.

میشل سلیمان با اشاره به زمینه‌های مستعد تسری درگیری‌ها در سوریه به کشورهای همسایه اظهار داشت: باید هر چه سریع‌تر و قبل از آنکه درگیری‌های سوریه به خارج از این کشور سرایت کند، بحران در این کشور را مهار کرد.

ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.